Sabah gazetesi'nden Olcay Aydilek, Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün İstanbul'a yapılacak üçüncü boğaz köprüsüne ilişkin sır gibi saklanan güzergâh çalışmasına ulaştı.
< sağlık sektörü seo br>Karayolları Genel Müdürlüğü'nün teknik ekipleri, aylardır sürdürülen çalışmalarda farklı güzergâh seçenekleri üzerinde durdu. Öncelikle, var olan iki köprünün ortasına denk gelen bir nokta arandı. Güzergâh bulundu. Ancak teknik, idari ve fiziki yönden sınırlayıcı unsurların öne çıkması üzerine bu güzergâh elendi. Karayolları Genel Müdürlüğü teknik ekipleri, bunun üzerine her iki köprünün kuzeyine düşen bölgelere odaklanmaya başladı.
Ekipler; kentin gelişimi, trafik yoğunluğu, çevre ve arazi durumunu göz önünde bulundurarak üçüncü köprü için en uygun güzergâh olarak Tarabya-Beykoz'u belirledi. Teknik ekipler yaptıkları çalışmayı, Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'ne iletti. Ulaştırma Bakanlığı, üçüncü köprüyü yap-işlet-devret modeliyle inşa etmeyi düşünüyor.
TREN DE GEÇECEK
Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'a yapılacak üçüncü köprüde yeni bir konsepti yaşama geçirmeyi hedefliyor. Yeni köprü, karayolu araçlarının yanı sıra trenlerin de geçeceği biçimde inşa edilecek. Bunun için iki formül öne çıkıyor. Birinci formüle göre köprü iki katlı olacak. Köprünün bir katından trenler, diğer katından da lastik tekerlekli kara araçları geçecek. İkinci formülde köprü tek kattan oluşacak. Köprünün, iki yanından arabalar, ortasından tren geçecek.
Kategori : GÜNCEL