Heyamola Yayınları Genel Yayın Yönetmeni Ömer Asan, kitap için, "Sonunda Hamsi'nin itibarını iade edecek olan kitabı yayınladık" diyerek ortaya çıkan çalışmadan övünç duyduklarını açıklıyor.
“” adlı eserde, kültürel ve ekonomik olduğu kadar, gastronomik çeşitliliği ile de dikkat çekici bir konumda bulunan “hamsi” nin tarihsel süreç içinde toplum üzerinde bıraktığı etki, bilimsel yöntemlerle elde edilen verilerle, disiplinler arası yaklaşımla ve zengin bir görsellikle okuyucuya sunuluyor.
Divan Edebiyatı'nın 'divan sahibi son şairi' olan Hamamizade İhsan Bey”in 1928'de yayınladığı “Hamsiname”den ilhamla geliştirilen bu kapsamlı “hamsi” kitabında; Karadenizin ve hamsinin biyolojik yapısından yola çıkılmış, yörenin kültür tarihinde hamsinin konumu, hamsi terminolojisi, google reklamları nasıl verilir edebiyatı, mutfak kültürü içerisinde hamsi gibi hamsi kültürüne dair birçok başlıkla devam eden içerik, belli başlı hamsi yemeklerinin tarif ve görselleriyle tamamlanmış.
Kitabın altyapısını oluşturan ve bilimsel araştırma / yöntem ve teknikleri kullanılarak yürütülen araştırmalarda; balıkçılar, balıkçı kooperatifleri, taka yapımcıları, aşçılar (geleneksel yemekçiler), balık hali, üniversitelerin deniz ve deniz ürünleri araştırma bölümleri, tarım il müdürlükleri, kültür ve turizm il müdürlükleri, belediyeler, valilikler, sivil toplum kuruluşları, arşivler, koleksiyonlar gibi kişi, kurum ve kuruluşlarla bağlantılar kurulmuş.
Kitabın yayına hazırlanma aşamasında; balıkçılık ve buna bağlı olarak taka yapımı, çevre özellikleri, gündelik yaşam içindeki yeri, tarihsel süreç gibi konu başlıklarının yer alacağı bir envanter (alan araştırması / Bartın, Zonguldak, Kastamonu, Sinop, Samsun, Trabzon, Rize ve Artvin İllerinin sahil şeridi) çalışması yapılmış.
Hamsiyi, içinde bulunduğu kültürel zenginlikle, bir kültürel miras değeri olarak aktarmaya çalışan yayının hedef kitlesi geniş:
-Mutfak sektörü (Restoran-Lokanta-Cafe-Kafeterya işletmecileri)
-Gıda Sektörü (Gıda sektöründeki firmaların temsilcileri, AR-GE uzmanları)
-Yazılı-Görsel basın temsilcileri (özellikle geniş bir okuyucu kitlesine sahip mutfak dergileri ve gıdaya yönelik teknik ve reklam içerikli sektörel yayınlar, -TV mutfak programları, mutfak ve gıda içerikli web siteleri)
-Gastronomlar (mutfak araştırmacıları ve mutfak yazarları, gurmeler),
-Akademik çalışma yapan kurum ve kuruluşlar (Beslenme ve Diyetetik Bölümleri, Ziraat Fakülteleri Su Ürünleri Bölümleri, Edebiyat Fakülteleri)
-Sağlık sektöründe, özellikle beslenme ve diyetetik, yaşam kalitesi uzmanlığı, obezite uzmanlığı konularında çalışma yapan uzmanlar
-Esnaf kooperatifleri, Balıkçılık dernek ve vakıfları; Karadeniz kültürüyle ilgili dernek ve vakıflar, Fotoğraf Dernekleri
-Kamu kurumları (Tarım Bakanlığı, Çevre ve Orman Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı)
-Kültürel alanda araştırmalar yapan kişi ve kurumlar
Kitabı Hazırlayan Araştırmacı – Yazar kadrosu;
Prof.Dr. Cemal Saydam: Hacettepe Üniversitesi, Çevre Mühendisliği Bölüm Başkanı)
Kudret Emiroğlu : (Bilkent Üniversitesi, Türk Edebiyatı Bölümü Öğr. Görevlisi, Yazar)
Nihal Kadıoğlu Çevik : Kültür ve Turizm Bakanlığı, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, Mutfak Kültürü Araştırmacısı)
Fotoğraflar : Doğanay Çevik / Araştırmacı – Fotoğraf Sanatçısı
(haber7)
Kategori : MAGAZİN