Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, yaptığı açıklamada, yazlık ürünlerin vitrinlerden indiğini, mağazaların kış sezonu ürünlerini vitrin ve raflarında sergilemeye başladığını söyledi.
Henüz havaların ye quanto costa il trapianto di capelli ni soğuduğu, vatandaşların sezonluk giysileri için harekete geçtiği bir dönemde dikkat çekici indirimlerin şüpheli olduğunu ifade eden Kaya, fiyatlar tam oluşmadan, alış veriş potansiyeli görülmeden global kriz bahanesiyle yüzde 70'lere varan indirimler yapılmasını, tüketiciyi aldatmaya yönelik girişimler olarak değerlendirdiklerini bildirdi.
Kanunlarla indirim sezonlarının belirlendiğini, bunun haricinde büyük indirimleri gidilmesinin yasal olmadığını dile getiren Kaya, şunları kaydetti:
''Bu dönemde kışlık ürünlere büyük indirimler yapılması doğru değil. Bu şekilde şüpheli indirimler yapanların Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne şikayet edilmesi gerekiyor. Ayrıca bir çok mağaza vitrinine yüzde 60-70 indirim yazarak müşteriyi içeriye çekmeye çalışıyor. Müşteri ise içeri girdiğinde indirimin sadece bir rafta indirim olduğunu diğer ürünlerde bir değişiklik olmadığını öğreniyor. Pazarlama tekniği ile tüketici mağazaya çekiliyor ve bir şekilde ürün satılıyor.''
Tüketicilerden mağazaya girmeden iyi araştırma yapmasını ve indirimleri hesaplaması gerektiğini ifade eden Kaya, ''Yüzde 70 indirimle 50 YTL'ye inen bir kazak, indirim yapılmazsa 165 YTL'ye satılması gerekiyor. Normal bir kazağın fiyatının 165 YTL edip etmeyeceğine dikkat edilmeli. Mantıksız indirimlere kanılmamalı'' dedi.
Kaya, satın alınacak ürünün iyi incelenmesi gerektiğini de belirterek, özelliklerine bakılmadan alınacak ürünün kalitesiz çıkması durumunda tüketicilerin zarar edeceğini sözlerine ekledi.
Kategori : GÜNCEL